لوله پلیکا خم سرد

مطالب این مقاله

لوله پلیکا خم سرد

به طور کل از لوله برق به عنوان نوعی محافظ سیم های برق استفاده می‌کنند تا اینکه سیم برق در مقابل ضربه و خوردگی و پارگی عایق سیم، از سیم‌های برق محافظت نماید، اما لوله پلیکا خم سرد علاوه بر ویژگی‌هایی که یک لوله محافظ باید داشته باشد، ویژگی دیگری نیز دارد که بدون دادن حرارت به خوبی می توان آن را خم کرد. با توجه این به این ویژگی منحصر به فرد، در ادامه این مطلب سعی داریم به مزایا و کاربری این محصول بپردازیم.

شماره تماس : 02165409844

شماره دفتر (واتس آپ) : 09303035041

ویژگی نسوز بودن لوله پلیکا خم سرد چه تاثیری بر کارکرد آن دارد؟

خاصیت نسوز بودن این محصول این است که زمانی که سیم بر اثر فشار باری که به آن وارد می‌شود و باعث سوختن سیم خواهد شد، از انتقال اتش به داخل ساختمان جلوگیری خواهد کرد و علاوه بر آن چون این نوع لوله‌ها نسوز هستند، هیچ صدمه ای به لوله وارد نخواهد شد و تعویض سیم به آسانی و با کمترین هزینه انجام می‌گیرد. لوله های نسوز پلیکا اگر طبق استاندارد و با مواد خالص تولید گردند، دمای ذوب به ۴۴۵درجه سانتیگرادی خواهند داشت.

 بررسی مهمترین مزایای لوله برق خم سرد یا UPVC

در مقابل فشارها و ضربات از مقاومت زیادی برخوردارند. در شرایط آب و هوایی گوناگون مقاومت قابل ملاحظه ای از خود نشان داده و در دماهای ۶۰- تا ۸۰+  واکنش کاملا طبیعی داشته و هیچ گونه تغییر رنگ و فرمی نخواهند داد. نفوذ پذیری پایین و عدم جذب رطوبت، طول عمر بالا که به طور معمول در شرایط مناسب از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر می‌باشد، از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و در نتیجه امکان خم شدگی با استفاده از یک فنر ویژه را دارند. در بعضی از پروژه‌های ساخت و ساز این قابلیت لوله pvc خم سرد بسیار کاربردی می‌باشد؛ چرا که می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و به آسانترین شیوه این محصول را خم نمود و بنا بر نوع نیاز از آن استفاده کرد. مقاومت در مقابل ساییدگی و خوردگی باعث ایمنی بالای این محصول خواهد شد و نصب بسیار سریع و راحتی نیز دارند و نیاز به هیچ نوع ابزار خاصی ندارند.دارای کمترین تاثیرات زیست تخریبی بوده و قابلیت بازیافت هم دارد و از نظر هزینه و قیمت بسیار به صرفه می باشد.

بیشتر بخوانید : لوله پلیکا دوجداره برقی

کارایی لوله پلیکا خم سرد

کاربرد لوله پلیکا خم سرد این است که علاوه در ساختمان‌ها می‌توان در جاهایی که از حرارت زیادی نیز وجود دارد، از آن استفاده نمود تا اینکه به سیم‌های برق صدمه ای وارد نگردد.

در بازار ایران تولید کننده های زیادی وجود دارند که لوله خم سرد با کیفیت‌های گوناگون تولید می‌کنند، اما برند هایی نیز هستند که لوله های پلیکا خم سرد را با کیفت‌های خوبی تولید می‌نمایند ولی اما اگر بخواهیم با کیفیت ترین این محصول را نام ببریم به جرات می‌توان گفت لوله برقی خم سردی که در افرند پلیمر آرکا تهیه می‌کنید به رنگ سفید، استاندارد، کد رهگیری و هولوگرام (موارد نوع درجه یک) تولید می گردد و از هر نظر مورد بررسی قرار گرفته و در بهترین کیفیت ممکن به خریدار عرضه می‌گردد.

روش خم نمودن لوله پلیکا خم سرد

در بعضی از پروژه‌ها جهت جلوگیری از کاهش سرعت انجام مراحل آن‌ها، می‌توان به شکل دستی و بدون بهره گیری از انواع زانو برق، لوله پی وی سی را خم نمود که این کار را می‌توان با وسیله ای به نام فنر لوله خم کن انجام داد که روند انجام کار بسیار راحت و سریع خواهد بود. بعضی از انواع لوله pvc در تغییر زاویه و جهت نیاز به گرم شدن دارند اما همانطور که از نام ” خم سرد ” مشخص است، این نوع لوله نیاز به شعله و حرارت نداشته و تنها با قرار گرفتن فنر در درون لوله و اعمال مقداری فشار بعد از مدت زمان خیلی کوتاهی، به زاویه ی مورد نظر تغییر می‌کند که پس آن باید فنر از درون آن خارج گردد.

مزیت لوله‌های خم سرد نسبت به لوله پلیکا خم گرم چیست ؟

لوله پلیکا خم سرد به علت استفاده از درصد بالای pvc  که در ساخت لوله استفاده می‌گردد، این قابلیت را دارد که بدون هیچ حرارتی و به سادگی خم زده شود و چون در حین خم زدن نیاز به حرارت ندارد، سرعت اجرا در این نوع لوله بیشتر است و علا وه بر سرعت کار به علت درصد pvc موجود در لوله این نوع محصول باید نشکن باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربری لوله پلیکا نوع خم سرد با ما در پلیمر آرکا تماس بگیرید.

چطور از کیفیت یک لوله خم سرد اطمینان حاصل نماییم؟

روش‌های گوناگونی برای تست کیفیت لوله و جود دارند که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اولین روش برای اینکه بفهمیم لوله از کیفیت مناسبی برخوردار است یا نه این می‌باشد که می‌توان آن را خم زد و اگر به آسانی خم خورد و لوله هیچ صدمه ای ندید، آن‌ را به عنوان لوله خم سرد استفاده نمود اما با یک تست نمی‌توان آن را به عنوان لوله خوبی نام برد. روش دوم نیز این است که می‌توان آن را بدون فنر خم نمود ولی نباید شکسته شود. مطمعن ترین راه نیز این است که این محصول را از جای معتبری تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید : لوله پلیکا خم گرم

لوله پلیکا خم سرد

محصولی که طبق استانداردهای تولید، آن هم با استفاده از بهترین مواد اولیه و به وسیله دستگا‌ه‌های پیشرفته و همچنین در آزمایشگاهی مخصوص تست لوله، تحت نظر اداره استاندارد تست و مورد تایید قرار میگردد و تولید میشود و ضمن داشتن تنوع و سایز بندی از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشد؛ بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای استفاده در صنایع گوناگون است. گروه پلیمر آرکا، ضمن داشتن سابقه و تجربه کافی در بازار لوله و اتصالات لوله ایران سعی نموده است تا قدم مثبتی برای پیشرفت این صنعت با نوآوری و افزایش کیفیت بردارد. و بر همین اساس نیز استفاده از انواع لوله پی وی سی را به همه متقاضیان پیشنهاد می‌نماید. همچنین کیفیت مهم ترین معیاری می‌باشد که می تواند یک مجموعه را از دیگر مجموعه های تولید کننده متمایز کند که در پلیمر آرکا آن را مشاهده خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوله پلیکا خم سرد می‌توانید با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : 02165409844

شماره دفتر (واتس آپ) : 09303035041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *